(24/04/2015). La decisió de Vodafone de cobrar 9,68 euros als clients que desitgin demanar l'alliberament dels seus mòbils un cop finalitzat el període de permanència, tant si decideixen seguir a Vodafone com si decideixen canviar d'operador, ha estat objecte d'una demanda de la Fiscalia -ja admesa a tràmit- contra aquesta operadora.
AICEC-ADICAE s'ha personat en el procediment com a associació de consumidors en suport i reforç a les tesis de la Fiscalia, i amb l'objectiu afegit d'incorporar a aquesta reclamació col·lectiva als afectats per l'abús de Vodafone i aconseguir que l'empresa els torni els diners cobrat indegudament.
Després d'admetre la demanda, el Jutjat Mercantil número 1 de La Corunya ha suspès el procediment per dos mesos segons estableix la Llei d'Enjudiciament Civil (veure edicte del Jutjat a http://www.boe.es/boe/dias/2015 /03/31/pdfs/BOE-B-2015-10017.pdf), perquè en aquest termini se sumin tots els afectats que vulguin obtenir la devolució de les quantitats indegudament cobrades.
Per això l'Associació està agrupant i informant a tots els clients de Vodafone que s'hagin vist afectats per tal de facilitar la reclamació (http://adicae.net/localizacion-sedes.html).
L'Associació se suma a la tesi de la Fiscalia que Vodafone imposa una limitació tècnica als telèfons mòbils facilitats als seus clients que impedeix utilitzar-los a altres companyies operadores i restringeix la possibilitat de destinar-los a altres fins. Una pràctica que segons el parer d'AICEC-ADICAE és il·legal d'acord amb la normativa vigent de defensa dels consumidors i usuaris, a més de vulnerar la Llei de condicions generals de la contractació, i la Llei 32/2003 general de telecomunicacions, entre d'altres.
A més, i com destaca AICEC-ADICAE, els càrrecs realitzats per Vodafone als seus clients no es corresponen amb la prestació de cap servei; l'única gestió que duia a terme l'operadora era l'enviament a l'usuari dels codis de desbloqueig necessaris (SIMlock), que a més havent complert el consumidor amb el període de permanència estipulat es constituïa en obligació de la companyia.
AICEC-ADICAE aconsella als clients de Vodafone que revisin els seus contractes i facturacions i, si s'escau, s'incorporin a aquesta reclamació col·lectiva que poden canalitzar a través d'AICEC-ADICAE sense necessitat de recórrer a advocat ni procurador.
Per això els afectats simplement han d'aportar la fotocòpia de la factura en la qual es va produir el càrrec indegut. Aquesta la poden lliurar en qualsevol de les seus d'AICEC-ADICAE, en les quals se'ls facilitarà tota la informació necessària.
Més enllà de les quantitats a reclamar, ADICAE busca facilitar que el conjunt dels afectats per aquest abús se sumin a la demanda amb l'objectiu que Vodafone i el conjunt de companyies de telefonia se n'adonin que els consumidors estan disposats a plantar cara a l'abús constant en aquest sector i així impulsar canvis en les polítiques d'aquestes companyies. |